Overleven in het appartement - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu Overleven in het appartement - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu

Overleven in het appartement

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi,

Jullie kunnen het al wel lezen, maar op dit moment voelen wij dat we aan het overleven zijn in ons appartement.

De 2de dag kregen we last van kakkerlakken. Eerst een GIGANTISCHE GROTE in onze slaapkamer en later nog eentje in de lamp. We zijn hier zo erg van geschrokken dat we overal hadden gespoten, met onze grote vriend ‘kakkerlakken verdelger’. Daarna hebben we buiten wat gedronken. Buiten hebben we allerlei verhalen gehoord, van een jongen die voor ons in het appartement hadden gezeten. Hij vertelde dat hij op een avond wel 13 kakkerklakken had. Na dat wij het verhaal hadden gehoord, durfden wij ons appartement al helemaal niet meer naar binnen. We hebben tot 5uur in de nacht buiten gezeten en toen uiteindelijk toch een poging gedaan tot slapen. De volgende dag hadden we last van een aantal kakkerlakken, dus hebben we gauw een klamboe gekocht om toch veilig te kunnen slapen. Wij hebben het idee dat de kakkerlakken uit de lamp boven de koelkast komen, dus ’s avonds hadden we daar flink gespoten met onze beste vriend. De volgende ochtend schrokken we ons rot. We hadden opeens een ‘kakkerlakken kerkhof’, wel een stuk of 6. Sindsdien spuiten we het huis elke ochtend, middag en avond in. We vinden nu veel doden en hopelijk gaan ze er snel wat aan doen.

Het tweede punt in ons appartement heeft te maken met onze koelkast. De eerste twee dagen hadden we geen koelkast en dat is met dit warme weer zeker geen pretje. Toen we een koelkast kregen, waren we enorm blij. Maar dat verdween al snel, toen hij aangesloten was. Er zit een transformator aan die om de 2 minuten een elektrische stoot geeft, wat een heel hard geluid maakt. Je schrikt er constant van en raakt er bijna niet aan gewend. Hopelijk komen ze dit snel oplossen. Tevens is onze koelkast niet eens zo koud en vriest onze vriezer niet, dus weer een overlevingspuntje.

Omdat we niet de hele tijd willen overleven gaan we af en toe op stap. Zo zijn we gisteren naar het Sea Aquarium geweest. Je kunt daar onderwater dieren zien, maar ook zeesterren en zeekomkommers vast houden, zie foto’s. Ook waren een aantal shows: Verpleegstershaaien en pijlstaartroggen voeren en aaien, flamingo’s voeren en dolfijnen en zeehonden show bekijken. De rest hebben we heerlijk rond gelopen in de zon en al het moois bekeken. Hier hebben we teven een hele dag rond gelopen, omdat we niet eerder naar huis wilden. Weer een overlevingspuntje dus!

Natuurlijk komt er een punt dat je niet meer uit eten kunt, maar dat je echt zelf moet gaan koken, dus op naar de supermarkt. Daar hebben we een aantal maaltijden bij elkaar weten te sprokkelen, dus dat werd smullen. Het is gelukkig niet aangebrand en het was uiteindelijk heerlijk!

Terwijl ik dit schrijf zit ik in mijn kakkerlakken, vervelende koelkast appartement samen met Pamela. Vanavond gaan we lekker uiteten met de meiden van de Marnix. Dat is dan wel weer het voordeel, dat het hier vrij goedkoop is.

Naast het overleven geniet ik van al dit moois Ik vind het geweldig op dit eiland en vermaak me prima. We hebben nog een hoop te zien en te doen, dus ik zal me voorlopig nog niet vervelen. Morgen ga ik op mijn stage kennismaken en ben zeer benieuwd. Maandag zal ik beginnen met stage lopen. Mijn volgende reisverslag zal dan ook maandag avond zijn!

Zonnige groetjes uit Curacao.

  • 08 Januari 2014 - 06:24

    Gonnie:

    Kom op meiden, ook dit hoort allemaal bij stage lopen ergens ver weg. Over een paar jaar kun je alleen nog maar lachen om de leuke en bijzondere dingen die je in Curaçao heb meegemaakt. En dan denk je er vast en zeker heel anders over. Sterker nog, ik denk dat je half februari al met grote verhalen bij ons aan tafel zit te eten!

  • 09 Januari 2014 - 15:26

    Peter:

    Jullie hebben niet alleen maar tegenslag als we de mooie fotos bekijken. En ja het is lastig als je ongedierte hebt maar je moet maar denken het kan altijd erger. We hopen dat jullie vogende week met de start van jullie stage leuke weken krijgen. En als toetje nog twee weken vakantie met de boys wie doet jullie dit na. Het zullen er zeker erg weinig zijn.

  • 20 Januari 2014 - 06:48

    Eugenine:

    Beste Pamela,

    Dit is een horror senario. Ik weet niet waar jij zit, maar dit heb ik een aantal maanden geleden ook meegemaakt. Het was zo erg dat ik uiteindelijk heb besloten om ergens anders een appartement te gaan zoeken. Want hoe dan ook vind ik het belangrijk dat je een veilig en schoon onderkomen hebt en daar horen kakkerlakken niet bij natuurlijk. Succes meiden. Mochten jullie opzoek zijn naar iets anders wellicht is dit wat voor jullie www.gezelligestagiairehuiscuracao.com
    Ik heb daar in een onwijs leuk appartement gezeten en alles was lekker centraal.

    Groetjess eugenine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Ik ga voor ongeveer 4 maanden naar Curacao, samen met Pamela Balvert. Hier gaan wij stagelopen op een basisschool in Willemstad. Op deze site zul je al mijn blunders, cultuur shocks, verwonderingen en mooie momenten lezen.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 5984

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 12 Mei 2014

Op naar Curacao

Landen bezocht: