Starten met To do list, of uitstellen? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu Starten met To do list, of uitstellen? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu

Starten met To do list, of uitstellen?

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Na mijn laatste reisverslag ben ik nog 3 keer op stage geweest. Het waren leerzame maar saaie dagen. Ik heb veel geobserveerd en een goed beeld kunnen krijgen van het onderwijs. Gelukkig valt het mee met de nummers van de leerlingen en gebruiken ze het in mijn klas alleen voor het gebed.
De taal en reken methodes zijn hetzelfde als in Nederland, dus dat is voor mij heel prettig. De andere methodes zijn wel anders en sommige zelfs in het Papiaments. Deze zal ik dan ook niet kunnen geven. Waar ik in het begin veel moeite mee had, was dat mijn mentor veel Papiaments met de leerlingen spreekt. De leerlingen onderling doen dit ook. Ik weet dus niet wanneer een kind iemand uitscheld of boos is. Dit vind ik erg lastig omdat je dan niet goed kan werken aan het pedagogische deel in de groep. Hopelijk vind ik hierin mijn weg. Deze week zal ik beginnen met lesgeven, dus ben zeer benieuwd! Rond 2uur zijn wij thuis van stage en zijn we erg moe. We relaxen veel en doen rustig wat aan school.

We hebben de afgelopen week een ‘to do list’ opgesteld, zodat we al het moois van dit eiland gaan ontdekken en bekijken. Na stage zijn we daar te moe voor, dus gebruiken we hier het weekend voor. We hebben een hoop weekenden om te gebruiken, dus ik weet zeker dat we alles uiteindelijk kunnen afstrepen.

Gisteren hebben we het strand bij Mambo af kunnen tekenen. Daar hebben we heerlijk in de zon gelegen en zijn we zelfs op sommige plekken verbrand. Goed insmeren om onze bruine huid te behouden. Vervellen willen we hier zeker niet.

Vandaag stond Shete Boka Park op het programma (ook een puntje van ons To do list), samen met Lilian en Hanneke. Zij kwamen ons ophalen om helemaal naar het westpunt te rijden. Toen we net 20 minuten onderweg waren, kregen we een ongeluk. Een andere auto had niet op tijd kunnen remmen en is achterop ons geknald. Gelukkig zijn we er allemaal heel uitgekomen, maar de auto helaas niet. Er werd direct een Forensys onderzoek gestart en Hanneke moest verhoord worden. Het gaat hier heel anders dan in Nederland, waar je vaak alleen maar een schade formuliertje moet invullen. Na het onderzoek mochten we weer verder rijden, maar dit bleek niet te kunnen. Onze bumber zat tegen onze banden aan, dus moesten we een sleepwagen bellen. Er konden maar twee mensen bij deze man voorin, dus ben ik samen met Hanneke in de kapotte auto gaan zitten. Het was een spannend ritje, met knikkende knieën. Ook kon de airco niet aan en de ramen niet open, dus het was net een sauna. We waren blij dat we uiteindelijk weer bij het appartement aankwamen en alles konden laten bezinken. Het was een spannende dag!
Helaas hebben we ‘Shete Boka Park’ niet gezien, dus kunnen we het niet afstrepen van ons to do list. Dus moeten we dit maar uitstellen tot volgend weekend.

Tot de volgende keer!

  • 20 Januari 2014 - 18:30

    Peter:

    Je hebt er leuke fotos van je klas opgezet. Wel wat anders als hier in NL. Auto ziet er leuk uit.
    Verder nog pijntjes over gehouden? Volgende week veel plezier bij de rotsen. Wel voorzichtig doen.
    Pa en Ma

  • 20 Januari 2014 - 19:06

    Zusssss:

    Hey lief zusje van me!
    Wat een gedoe zo'n ongeluk(je) he! pfff, vooral daar dan in zo'n vreemd land. Gelukkig hebben jullie niks ergs.
    Was het lesgeven leuk??
    Kus van je grote Zus

  • 22 Januari 2014 - 14:00

    Astrid:

    He marrie leuk om te lezen! Xx as

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Ik ga voor ongeveer 4 maanden naar Curacao, samen met Pamela Balvert. Hier gaan wij stagelopen op een basisschool in Willemstad. Op deze site zul je al mijn blunders, cultuur shocks, verwonderingen en mooie momenten lezen.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 5973

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 12 Mei 2014

Op naar Curacao

Landen bezocht: