Relaxt leventje hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu Relaxt leventje hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu

Relaxt leventje hier!

Door: marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een waarbenjij.nuutje heb geschreven, maar bij deze even een kleine update uit de greep van mijn leven hier.

Het gaat hier allemaal slomer dan in Nederland en daar ben ik al helemaal aan gewend. Mijn schoolwerk wil niet echt vlotten en lig liever eventjes met een boek in de zon. Hopelijk krijg ik nog de drijfveer om aan de slag te gaan.

3 februari was ik jarig. Lag er in de ochtend een briefje bij de deur. ‘Jarige, morgen om 19:45 word je opgehaald. Tot dan –x-‘. Ik heb de hele dag lopen nadenken wie dat geweest kon zijn. Op stage had ik even geen tijd om na te denken, want daar werd mijn verjaardag uitgebreid gevierd. De leerlingen hadden de klas versierd en luid voor me gezongen. Ik had lekkere cake met slagroom getrakteerd. In de 10:00u pauze kwamen plotseling alle leerkrachten naar mijn klaslokaal, om ook daar voor me te zingen. Het gekke was, dat ze gewoon hun eigen klas even achterlieten om bij mij te komen zingen. Ik voelde me zeer ongemakkelijk, maar ik vond het ook super leuk. ’s Avonds ben ik met Pamela uiteten geweest, want dat was Pamela haar cadeau. Daar vertelde ze aan tafel dat we meteen door gingen, want ze moest me ergens af gooien. Ik natuurlijk zenuwachtig in de auto, want ik wist nog steeds niet wie dat briefje geschreven had. Uiteindelijk reden we naar de bowlingbaan, waar een paar lieve mensen mij stonden op te wachten. Bleek Pamela dat briefje gewoon te hebben geschreven. Het was een super verrassing en we hebben lekker gebowld. Ik had een top verjaardag. Helaas was het cadeau van het thuisfront niet op de dag aangekomen, maar inmiddels heb ik hem gekregen. Er zaten allemaal lekkere en leuke dingen in! Bedankt allen!

Op stage wil het niet zo vlotte. Mijn mentor geeft toch liever zelf de lessen, waardoor ik soms maar 1 of 2 lesjes hoef te geven. Soms komt het zelfs voor dat ik mijn lessen keurig heb voorbereid, maar dat ik ze helemaal niet kan geven. Dit heb ik al meerdere malen aangegeven maar er wordt niet veel aangedaan. Tevens zijn de kinderen onrustig en vinden ze het vervelend als ik in het Nederlands les ga geven. Veel leerlingen begrijpen namelijk niet wat ik vertel. Zo gaf ik vorige week een dramales, waarbij de leerlingen aangaven het te snappen. Toen ze de toneelstukjes moesten opvoeren, zag ik heel wat anders. Na even gepraat te hebben, besloten we het volgende week over te doen. Mijn mentor vertelde de opdracht nog een keer in het Papiaments. Door deze taalbarrière is het ook lastig voor mij op les te geven. Bovenal leer ik veel over het onderwijs hier. Binnenkort ga ik ook starten met mijn onderzoek over lezen in mijn klas. Ze willen hier namelijk het leesonderwijs bevorderen en daar ga ik onderzoek naar doen. Ik ben benieuwd of ik leuke resultaten krijg.

Gonnie en Tom zijn even een kijkje komen nemen in mijn leventje hier. We hebben met hun naar de flamingo’s gekeken en een aantal keer zijn we uiteten geweest. Ik vond het erg leuk om te laten zien waar ik woon. Bedankt Gonnie en Tom!

De afgelopen weken ben ik veel naar het strand en verschillende feestjes geweest. Ook hebben we een zware proef doorstaan, want we hebben de christoffelberg beklommen. Zwaar maar zeker leuk als je boven bent. Een prachtig uitzicht over het christoffelpark en de zee. Daar hebben we veel foto’s gemaakt, die jullie wellicht allemaal al op facebook hebben gezien.

Voor de rest gaat mijn leventje hier zeer relaxt. We hebben het hier onwijs naar ons zin. We hebben een leuke groep leren kennen, waar we veel leuke dingen mee doen. We zijn al weer bijna op de helft van onze tijd hier. We willen er liever nog niet aandenken omdat het echt een relaxt leventje is.

Tot het volgende waarbenjij.nuutje!

  • 25 Februari 2014 - 06:25

    Gonnie:

    Wij vonden het ook heel leuk om bij jullie te kijken en vooral ook gezellig tijdens het eten. Nu zijn we al weer aan het werk en gaan straks snel een fotoboek maken als herinnering aan de leuke zonnige week.

  • 25 Februari 2014 - 09:51

    Peter:

    Een wij maar werken hier in nederland. School komt wel goed je hebt het altijd nog afgekregen. Toch zal je het luien leven soms even op zij moeten zetten voor je school. Het zijn leuke fotos die we telkens te zien krrijgen op fbook. Mar en Pam wij kunnen niet wachten om naar jullie toe te komen.
    Groetjes p/w

  • 27 Februari 2014 - 21:47

    Astrid:

    He marrie, leuk om lezen. Hou je taai he! Je gaat hetvoor elkaar boxen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Ik ga voor ongeveer 4 maanden naar Curacao, samen met Pamela Balvert. Hier gaan wij stagelopen op een basisschool in Willemstad. Op deze site zul je al mijn blunders, cultuur shocks, verwonderingen en mooie momenten lezen.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 5970

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 12 Mei 2014

Op naar Curacao

Landen bezocht: