Lifetime experience – Diving! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu Lifetime experience – Diving! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu

Lifetime experience – Diving!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van mij hebben gehoord. Maar zoals mensen zeggen geen bericht is goed bericht. Dit is in dit geval ook zo. Wat heb ik het hier naar mijn zin. We hebben allemaal nieuwe mensen in ons complex gekregen en we hebben het al super gezellig met elkaar. Iedere woensdag gaan we met elkaar naar Cabana, dat is een avond vol strand, zee, live muziek en lekker dansen. Deze avond slaan we dan ook nooit over.

In mijn eerdere verslag hebben jullie kunnen lezen dat we het Shete Boka park niet hebben kunnen afstrepen van ons to do list. Maar dat hebben we afgelopen week op donderdag wel kunnen doen. Wat een prachtig park met water en veel rotsen. Al het water knalt tegen de rotsen en spuit hard omhoog. Echt gaaf om te zien. Daarna nog even op het strand ‘daaibooibaai’ gelegen. Helaas wel verbrand deze dag, waardoor mijn donkere huidje nu langzaam aan het los laten is. Maar gauw weer in de zon!

Afgelopen week hebben we niet veel in de zon kunnen zitten, omdat we bezig waren met onze PADI duikcursus. Deze cursus duurt 4 dagen waarbij je 4 duiken moet doen in het open water en een aantal zwembad duiken. We begonnen donderdag om 08:30u waarbij we allerlei theorie kregen over drijfvermogen en al de andere mikmak die je nodig hebt voor het duiken. Daarna zijn we het zwembad ingedoken om enkele oefeningen onder water te doen. Moeilijk, pijnlijk maar vooral spannend. Je kunt bij oefeningen het volgende voorstellen: Masker afdoen onder water, lucht voorziening van buurman pakken als die van jou leeg is, kramp verwijderen, vest uittrekken onderwater en blijven drijven zonder de bodem en de oppervlakte te raken. Donderdag begonnen we met het zwembad gevolgd door een duik in de zee. Mijn ogen stonden gelijk groot open, want ik vond het prachtig. Voordat ik deze cursus ging doen, twijfelde ik of het iets voor mij was. Dit gevoel was binnen 30seconde verdwenen. Wat een rust en mooie plekken onderwater. Fantastisch om mee te maken. Vrijdag en zaterdag hebben we veel oefeningen in het zwembad gemaakt en een kleine duik met oefeningen in de zee. Vandaag (zondag) gingen we op naar onze laatste duik. We wilden gaan voor 16 meter! Helaas net niet gehaald, 15,2meter wel! Het was super gaaf! Naast het duiken moesten we ook een theorie examen maken. Dit examen bevatte 50 vragen, waarbij je 1/3 fout mocht hebben. Ik had maar 1 fout, dus was met een ruim voldoende geslaagd! Vandaag heb ik mijn PADI duikbrevet in ontvangst mogen nemen en kan ik samen met een buddy tot wel 16 meter duiken. Dus ik zal veel onder het water te vinden zijn!

Vrijdag zijn we ook nog naar de ‘Full moon’ party geweest op Kokomo beach. Dit feest is een keer per maand. De Full Moon party’s worden altijd goed bezocht, dus wij konden ons ook niet laten kennen. Ook al moeten we de volgende dag weer de zee in om te duiken. Het was super gezellig. Leuke mensen, lekkere muziek, kampvuur en pootje baden in de zee. Rond 01:30 moesten we dan echt weer naar huis, anders zouden we de volgende dag verzuipen.

Nu een drukke stageweek voor de boeg, dus relaxen gaat nog even niet. Wel ga ik morgen genieten van mijn verjaardag in de zon!

AYO DUSHI’S!

  • 03 Februari 2014 - 16:50

    Peter:

    Mooi wat jullie allemaal mee maken daar in dat curaçao. Van harte met je verjaardag. Denken jullie er wel omdat na al dat feesten ook nog genoeg geslapen moet worden. Nog 10 dagen dan komen de eerste op bezoek. Wij kunnen haast niet wachten als je de temperaturen leest, dat is wel een verschil met het koude holland. Meiden nog veel plezier en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Ik ga voor ongeveer 4 maanden naar Curacao, samen met Pamela Balvert. Hier gaan wij stagelopen op een basisschool in Willemstad. Op deze site zul je al mijn blunders, cultuur shocks, verwonderingen en mooie momenten lezen.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5968

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 12 Mei 2014

Op naar Curacao

Landen bezocht: