Karnaval, Klein Curacao en nog veeel meeer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu Karnaval, Klein Curacao en nog veeel meeer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Dekker - WaarBenJij.nu

Karnaval, Klein Curacao en nog veeel meeer!!

Door: marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Hier weer even een kleine update uit de greep van mijn leven op Curaçao. Ik kan er wel bijna een boek mee vullen, maar voor jullie zal ik het proberen kort houden.

In het weekend van 1 maart was er volop Karnaval. Zondag 2 maart hebben we de grote optocht gezien en dinsdag 4 maart de afscheidsparade in het donker. Super gaaf en wat voor werk steken de mensen in hun pakken en praalwagens. We hebben veel foto’s gemaakt en genoten van al het moois om ons heen. Maandag hadden we de ouders van Pamela opgehaald, dus zei hadden geluk dat dinsdag de afscheidsparade was.

Vrijdag zijn we naar met de ouders van Pamela naar Klein Curacao geweest. Met een boot naar de overkant is niet niets. Veel mensen waren misselijk geworden en zoals je het al wel kunt raden, gingen ze de vissen voeren. Totaal niet prettig als jij aan de kant zit, waar alles de boot weer in gaat. Bah.. Gelukkig hebben we wel dolfijnen gezien, want die zwommen even een tijdje met onze boot mee. Aangekomen op het eiland hebben we lekker ontbeten en daarna hup het water in, want hier waren schildpadden. En ja hoor, we hebben ze gezien. Super mooie beesten. In de middag hadden we een goed verzorgde bbq, en hebben we de rest van de tijd lekker in de zon doorgebracht. Terug ging de reis erg goed. De deining van het water is dan anders, dus daar word je niet misselijk van. Het was een vermoeiende maar leuke dag. Ik zal er dan ook zeker nog een keer terug gaan.

De rest van de weken hebben we strandjes bezocht, feestjes bijgewoond, gegeten met de ouders van Pamela en heerlijk gerelaxt. Ook hebben we nog een keer de christoffelberg beklommen, want een diehards zijn wij he?

Stage:
Op mijn stage hadden we ook Karnaval. We gingen met van die leuke, gele schoolbussen naar Brakkeput. Daar mochten de kinderen zich uitleven door letters te zoeken die waren verstopt. Daarna wat drinken en eten, gevolgd door spelletjes op een super warm terrein, waar je niet even in de schaduw kon staan. De leerlingen hadden het gauw weer gezien, dus maar weer wat drinken. Dat doen ze hier natuurlijk super veel, want het is ook super warm. Daarna hebben we boven op een berg naar optredens van de klassen gekeken. Erg leuk om te zien. Na het uitkiezen van de winnaar was het weer tijd om naar huis te gaan. Leuke dag, maar wel heel ongeorganiseerd.

Afgelopen maandag ben ik met de leerlingen van groep 7 naar een verkeerspark geweest. Je zult denken dit zal vast met fietsen zijn, maar hier kregen de leerlingen al een examen voor het autorijden. Eerst kregen de leerlingen wat over de verkeersregels en verkeersborden te leren. Daarna mochten ze op skelters op een park rijden. Dit park was een soort van weg, waar de leerlingen alle regels moesten toepassen. Heel grappig, zeker als de leerlingen de regels nog niet kennen. Zo gingen de leerlingen links over de rotonde en als ze voorgesorteerd stonden naar links gingen ze naar recht. Ze moeten dus nog veel leren!

Tevens heb ik mijn tussenevaluatie gehad op stage. Mijn mentor gaf aan dat alles goed was en dat ik dit zeker met een voldoende zou gaan afsluiten. Dus kom maar op met de eindbeoordeling, zodat ik straks in Nederland kan gaan afstuderen. Maar voordat ik dat ga doen, ga ik eerst hier nog even flink genieten!

AYO!

  • 15 Maart 2014 - 16:34

    Marlijn:

    Hoi Mar (en Pam),

    Wat leuk dat je weer eens wat schrijft over jullie leventje in Curacao!
    En wat zijn jullie al jaloersmakend bruin zeg!
    Geniet van de leuke dingen die nog gaan komen,

    Liefs Marlijn

  • 15 Maart 2014 - 17:19

    Peter:

    leuk hoor. Nog maar enkele dagen dan kan je ons het eiland laten. We hebben vandaag de laatste dingen gehaald dus zijn we klaar voor de reis. Tot woensdag

  • 15 Maart 2014 - 17:35

    Astrid:

    Leuke info. Nog een paar nachtjes dan zijn je pa en ma er. Ze zijn er klaar voor lekker genieten xxxxxxx

  • 17 Maart 2014 - 13:27

    Nel:

    wat een leuke belevenissen allemaal zeg! en wat goed dat je evaluatie prima was...is toch altijd prettig om te horen toch? haha enne......wat zag ik nu met en andere man op de foto??
    Overmorgen komen je vader en moeder al weer...wat gaat de tijd toch snel hè? Nog heel veel plezier met elkaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Ik ga voor ongeveer 4 maanden naar Curacao, samen met Pamela Balvert. Hier gaan wij stagelopen op een basisschool in Willemstad. Op deze site zul je al mijn blunders, cultuur shocks, verwonderingen en mooie momenten lezen.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1479
Totaal aantal bezoekers 5961

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 12 Mei 2014

Op naar Curacao

Landen bezocht: